ANNONS

Biltema skrotar tidigare Click&Collect-planen

Rullar ut allt under Q1.

ANNONS

I slutet av sommaren gick Biltema ut och avslöjade att de - trots att de avvaktar med e-handel - skulle börja med så kallad Click & Collect, eller "Köp och Hämta" som tjänsten heter i Biltemas värld.

Sedan dess har tjänsten rullats ut i ett antal städer runt om i Norden, för att lanseras fullt ut i Danmark under december månad. Nu står det klart att mottagandet varit så pass positivt att tjänsten framöver ska rullas ut i betydligt snabbare takt än vad som tidigare sagts.

Vi har fått jättebra respons, säger Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema, till Ehandel.

En present till Alla hjärtans dag

Från början lovade Biltema att tjänsten skulle vara fullt utrullad i slutet av 2020, men på grund av det stora intresset kommer företaget att snabba på processen. Efter de inledande pilottesterna känner sig Biltemas ledning dessutom trygg med att allt fungerar som det ska.

Så det är rock and roll som gäller från och med nu. Allt kommer att vara klart under Q1.

Hur ofta får ni in den här typen av beställningar? Varje dag?

Det är varierande orderingång beroende på stad, men absolut, det kommer in order varje dag.

Har ni märkt ifall tjänsten är extra populär i någon särskild stad?

Det är för tidigt att dra den slutsatsen, intresset är stort överallt. Men det är klart att i storstäderna finns ett annat beteende och där ser vi en tydlig ökning i orderingång.

Så sent som i går gjorde Biltema en större lansering av sin Click & Collect-tjänst, som då rullades ut i bland annat Gävle, Helsingborg, Norrköping, Uppsala, Västerås och Stockholm. Och resten av Norden lär inte behöva vänta speciellt länge till.

På Alla hjärtans dag är presenten levererad, hälsar Johan Gerdevåg.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se