Vi berättade nyligen att Inet dels hade infört en responsiv sida, och dels satsat på att marknadsföra sig via YouTube. Nu följs de digitala nyheterna upp av en lansering i den fysiska världen. Företagets butiker, som i dag finns i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla, har nämligen alla utsmyckats med bildskärmar som ska visa upp erbjudanden, kampanjer och evenemang som äger rum i närheten.
Skärmarna är på plats sedan december 2015 och hittills uppges skärmarna ha tagits väl emot av Inets kunder.
- Kunderna uppskattar det här, mottagandet har varit över förväntan och att ha rörlig bild i butiken gör besöket mer till en upplevelse. Vi värderar det fysiska mötet väldigt högt och vill att alla ska trivas när de kommer in till oss, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.
Virtual reality och mobiltester i butik
Butikerna ska både ha fått storbildsskärmar ovanför kassorna och integrerade skärmar ute i lokalerna.
- Vi vill göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse. Kunderna uppskattar att snabbt och enkelt ta del av aktuella erbjudanden direkt i butiken, men också att de nu har möjlighet att få mer ingående information om olika produkter och komponenter som inte alltid ligger framme på hyllorna.
Nästa steg blir enligt Peter Kumlin att låta kunderna testa virtual reality och mobila enheter som surfplattor, telefoner och smarta klockor i butikerna.
- Vi arbetar alltid med att hitta nya lösningar för att ge bättre service. Kundtjänst har nyligen fått utökade öppettider under helgerna för att vara ännu mer tillgängliga för våra kunder.