Igår klockan åtta på morgonen lanserade Bianca Ingrossos sminkvarumärke Caia Cosmetics en helt ny produkt - en julkalender. Något som enligt vd:n och medgrundaren Mikael Snabb var starkt efterfrågat från företagets kunder. Det skriver Ehandel.
Vi ville göra en julkalender för att det varit den mest efterfrågade produkten i vår community, säger Mikael Snabb till Ehandel.
Att lyssna på kunderna visade sig vara rätt väg att gå. På drygt en timme flög alla kalendrar av lagerhyllorna.
Vi har sålt 20 000 kalendrar totalt! Under de första 40 minuterna i morse sålde vi ungefär fem kalendrar i sekunden, säger Mikael Snabb.
Priset för en kalender uppgick till 1795 kronor, vilket betyder att sminkföretaget sålde 20 000 exemplar för 35,9 miljoner kronor.
Trots den intensiva orderläggningen under den första timmen klarade e-handelssajten av trycket. Bianca uppdaterade dock sina följare på Instagram under tiden och berättade att det varit en eftersläpning i utskicket av orderbekräftelser.
Sajten höll ihop fint utan strul. Det som dock kan upplevas som strul är att det tar lite tid för sajten att cacha, och byta produkten från ”bevakningsbar” till ”köpbar”, förklarar Mikael Snabb.
Nu räknar företaget ner till den första december och hoppas att kunderna kommer att vilja dela med sig av sina upplevelser vid lucköppningarna i sociala medier.
Vi är otroligt glada och nu ser vi framemot att följa lucköppningarna i sociala medier. Jag är otroligt stolt över vad hela teamet har åstadkommit, avslutar Mikael Snabb.