"Jag hade satsat oavsett lågkonjunktur eller inte", säger Bianca.
Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad går in som investerare i ett nytt, ännu inte lanserat, e-handelsföretag. Bolaget heter Tinted och är ett svenskt inredningsvarumärke, som fokuserar på "hållbara exklusiva kvalitetstextilier".
Bakom satsningen står två modeveteraner som fann varandra under tidiga 2000-talet: Monika Mellin och Karin Westas Norlander.
När jag träffade Karin och Monika för första gången så var det kärlek vid första ögonkastet. Karin och Monika har en visuell känsla för form, språk, branding och produkt som tilltalar mig, säger Vanessa Lindblad i ett pressmeddelande.
Vanessa och Bianca ska tidigt ha insett inredningsvarumärkets potential, skriver Tinted som hintar om "planer som sträcker sig långt in i framtiden". Grundarna skriver att planen är att bygga "ett nytt ledande globalt varumärke som kan växa organiskt". Detta trots det ekonomiska världsläget. Duon ser nämligen inga hinder med den nya investeringen och vågar satsa i lågkonjunktur.
Jag hade satsat på Karin, Monika och Tinted oavsett lågkonjunktur eller inte. Jag tror långsiktigt på Tinted och vill åldras tillsammans med bolaget så länge jag får och kan. Det är en ära att få möjligheten att vara en del av Tinted, säger Bianca Ingrosso.
Förutom en gemensam passion för konst, arkitektur och mode - som Tinteds design kommer att inspireras av - utgör en stark relation med lojalitet och vänskap en viktig komponent i bolagsbyggandet. Något som Bianca tycker är viktigt.
Det faller mig så naturligt att vilja befinna mig i samma rum som andra drivna kvinnor. Min erfarenhet säger mig att de sammanhang där kvinnor dominerar är de mest givande, inspirerande, trygga och varma, det är där jag mår bra. Där känns utvecklingen intressant och där kan idéer få blomstra fritt med mycket skratt, pepp, leenden och i en trygg famn, säger hon.
Förutom Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad kliver även Julia Frankenius in som investerare.
Tillsammans bildar de tre investerarna ännu en kil i det kvinnliga bolagsbyggande som redan innan lansering bevisar hur kvinnligt företagande är redo att ta marknadsandelar från ett mer traditionellt förhållningssätt till entreprenörskap, säger grundarduon.
Hur stora pengapåsar investerarna går in med avslöjas inte. Utöver de nämnda ägarna är även Tinteds Brand Director, Anna Kask, delägare i bolaget.
Tinted slår upp sina digitala portar den 15 mars. De två första åren kommer inredningsföretaget endast att satsa online, men tanken är att även etablera sig på andra ställen med återförsäljare med tiden.