ANNONS

Betaljättens e-handlare satte nya rekord under Black Week

David Singleton, CTO på Stripe

Snuddade vid 200 miljarder.

ANNONS

Stripe rapporterar om fina försäljningssiffror under Black Weekend. Enligt betaljätten, som har drygt 30 000 kunder världen över, slogs det under rea-perioden ett nytt försäljningsrekord på plattformen.

LÄS ÄVEN: Betalbolaget snor åt sig Amazons omsättning

Från Black Friday till Cyber Monday hanterade Stripe mer än 300 miljoner transaktioner med en total betalningsvolym på mer än 18,6 miljarder dollar, lite drygt 192 miljarder svenska kronor. Den största fyradagarsperioden någonsin på Stripe.

Miljontals prenumerationer

Förutom e-handlare av alla storlekar använder sig även jättar som Shopify, Amazon och Squarespace av Stripe. Något som föga förvånade ger betalplattformen starka siffror att visa upp och under Black Weekend hanterade Stripe en toppvolym på 93 304 transaktioner per minut.

Man konstaterar också att fler än 5,4 miljoner prenumerationer skapades med Stripe Billing under helgen. Något som innebär att många e-handlare kommer att dra nytta av återkommande abonnemangsintäkter även efter att Black Week nu är över.

Toppdagar som Black Friday ger oss en glimt av hur en genomsnittlig dag på Stripe kommer att se ut inom kort. När våra kunder svarar på den ökade efterfrågan är vi fixerade vid att ständigt förbättra tillförlitligheten och Stripe är redan förberett för att hantera de mycket större volymer som våra kunder kommer att behöva från oss när deras företag växer, säger David Singleton, CTO på Stripe, i en kommentar.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se