Best of Brands medicin mot en minskad genomströmning av besökare i de fysiska butikerna, på grund av pandemin, blev en utveckling av butikskonceptet.
Det har onekligen varit en väldigt speciell vår, men nu siktar vi framåt och är redo att ta nästa steg. Vi har utvecklat butikskonceptet och skapat en ännu bättre shoppingupplevelse för våra besökare både online och i vår butik, säger Markus Näsholm, vd på Best of Brands, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept
Till en början kommer butiken i Sickla Köpkvarter, som har en yta på nästan 3000 kvadratmeter, att att fräschas upp med vissa ombyggnationer. Det nya butikskonceptet innebär ett bredare sortiment med fler premiumvarumärken. Produkter som har efterfrågats av kunderna kommer också att adderas.
I första hand gäller det självklart att göra det bästa i rådande marknads- och världsläge, men att samtidigt utveckla framtidens butik. Den fysiska butiken är väldigt betydelsefull för oss, men behöver utvecklas i takt med tiden, avslutar Markus Näsholm.
I fjol köpte SDHJ-gruppen, koncernen bakom Campadre och Members, upp Best of Brands genom att rädda bolaget ur konkurs.
LÄS ÄVEN: Best of Brands räddat i sista stund – här är den nya ägaren