Efter ett år med krångel, nedstängning och omfattande tester nylanserades Swish för handel tidigare i år, och för några veckor sedan kunde vi avslöja att den omtalade betaltjänsten hade fått sin revansch. Tusentals butiker hade anslutit sig och Swishs presskontakt meddelade att den ökade konverteringen kom som ett brev på posten hos de e-handlare som hade valt att hoppa på tåget.
Nu spär betalleverantören Payer pĂĄ de positiva tongĂĄngarna genom att meddela att Swish för handel har seglat upp som det populäraste betalsättet online, ĂĄtminstone bland de e-handlare som erbjuder Swish för handel via Payer.Â
- Swish starka varumärke och enkla funktionalitet gav direkt effekt hos våra e-handelskunder. Betalsättet seglade snabbt upp som ett av de populäraste, med över 20 procent av transaktionerna både vid dator och i mobil, säger Peder Berge, VD på Payer, i ett pressmeddelande.
"I dag tar vi Swish för givet"
Bland Payers kunder har betalningarna med Swish ökat med 15 procent på bara några veckor. Företaget har bland annat märkt att betalsättet går hem särskilt bra hos de som e-handlar i mobilen.
- I dag har människor glömt bort att vi bara för några år sedan satt och skickade över kontonummer för att kunna betala tillbaka pengar till varandra. Idag tar vi överföringstjänster som Swish för givet. Swish Handel får sådan effekt direkt i och med att varumärket är så starkt och dess enkelhet är enormt eftertraktad. Människor älskar enkla betaltjänster och det ska bli spännande att se hur många som kommer handla med Swish Handel under 2017, säger Peder Berge.
LĂ„S Ă„VEN:Â Allt fler e-handlare med Swish - kan vara 900 vid ĂĄrets slut