Bensinkedjan Circle K lanserar en ny sommardryck och i samband med detta satsar företaget på en kampanj som man hoppas ska slå igenom på sociala medier. Mer exakt har Circle K tagit hjälp av skivbolaget Warner Music för att ta fram en sommarlåt som är "Tiktok-anpassad".
Den som fick i uppdrag att ta fram låten är musikgruppen Pari, som består av artisterna Tacfarinas Yamoun och Allone Adote, tillsammans med låtskrivaren Anderz Wrethov.
Pari och Anderz fattade direkt vad vi ville komma åt. Ren och skär sommarglädje, med glimten i ögat. Något som gör en glad och som gör att man bara måste dansa. Resultatet har blivit över all förväntan, säger Elsa Lidholm, som ansvarar för sociala medier på Circle K i Sverige, i ett pressmeddelande.
Låten har döpts till "Hela Sommaren” och har släppts på TikTok samt på alla streamingplattformar, på Youtube har man dessutom publicerat låten med musikvideo.
Vi insåg snabbt att låten var för bra för att bara användas i marknadsföringssyfte. Därför lanseras "Hela Sommaren” som en vanlig låt på alla digitala plattformar.
Vi hoppas och tror att både låten och dansen ska bli populär på TikTok, säger Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K Sverige.