ANNONS

Begagnatsajt vill göra det lättare att sälja märkesvaror

Begagnatsajt vill göra det lättare att sälja märkesvaror

Ska man köpa begagnade lyxvarumärken på begagnatsajter kan det vara svårt att avgöra om produkten är äkta eller ej. Ett problem som Still in Fashion, en nätbutik för begagnade handväskor och accessoarer från välkända lyxvarumärken, hoppas råda bot på. Samtidigt ska säljarna få en naturlig plats att sälja sina premiumprodukter.

ANNONS

Idag finns det många begagnatsajter att välja mellan när man vill bli av med det man inte längre använder. Ska man sälja varor av lite mer lyxiga varumärken finns dock risken att man får samsas med piratkopior.

Ett problem som Lollipuff.com hoppades lösa för ett par år sedan. Nu har det lanserats en svensk motsvarighet i StillInFashion.com. Idén föddes när Hélène Hernmarck Olsson ville sälja av ett par Louboutin-skor, men inte hittade något enkelt sätt, eller lämpligt ställe att sälja dem på.

– Jag kände att Blocket inte var rätt plats att sälja de här skorna på och visste inte riktigt vart jag skulle vända mig. Då föddes idén att det måste finnas ett utrymme att skapa en e-shop som inriktar sig på lyxigare varumärken där premiumprodukter kan byta ägare. Att det blev väskor handlar om att jag själv älskar väskor och vet att det finns många som jag själv som vill kunna hitta bra vintage-exemplar. Alla har inte möjlighet att besöka en fysisk butik eller gillar att köpa från internationella sajter, säger Hélène Hernmarck Olsson.

Inte ligga och damma

Handväskor är fokus i butiken men där finns även accessoarer som scarfs och skor från de stora och kända modehusen. Målgruppen är kvalitetsmedvetna kvinnor och män som antingen vill få avsättning för sina föremål, eller som vill vara säkra på att hitta äkta vintage-produkter.

Precis som på Lollipuff.com kvalitets- och äkthetsgranskas alla inkomna produkter innan de läggs upp till försäljning.

– Jag brinner för idén att det ska vara omsättning på fina kvalitetsprodukter, de ska inte ligga hemma i garderoben och damma. Idag finns det en enorm efterfrågan på varor i det här segmentet och många gånger finns inte produkterna att köpa i Sverige, eller så är väntetiden lång. Still in Fashion hoppas kunna tillgodose det här behovet och samtidigt ge säljarna möjlighet att få en rättmätig ersättning för sina väskor eller accessoarer, säger Hélène Hernmarck Olsson.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se