Tylö grundades 1949 och företaget säljer in sig som världens ledande tillverkare av stimulerande miljöer för bastu, dusch och ångbad. Drygt 75 procent av deras produktion exporteras till mer än 90 länder världen över.
Bastutillverkaren med säte i Halmstad har nu slagit upp en nätbutik. Det ska dock vara i samarbete med deras premiumåterförsäljare.
Moduler gör E-handel enklare
Tanken med e-handelssatsningen är att skapa en direkt och mer lättillgänglig kundkontakt. Detta samtidigt som Tylös fysiska showrooms förväntas bli större och mer omfattande för de som vill ha möjlighet att känna på varorna innan man bestämmer sig.
Genom en ökad närvaro på nätet hoppas man även nå fler målgrupper. Att en modern bastu i allt högre grad är prefabricerad och fraktas i moduler sägs också göra dem mer lämpade för näthandel.
På den nya e-handelssajten kommer även samtliga Tylös tillbehör och accessoarer att marknadsföras.
Källa: Press