E-handlare som är flitiga på Twitter kunde under gårdagen följa en förväntansfull Anders Karlsson som räknade ner mot ett nytt försäljningsrekord. Vid ett flertal tillfällen uppdaterade han sina följare om hur många tusenlappar som behövdes för att e-handeln Barahandtag under januari skulle slå sitt tidigare månadsrekord.
Strax efter klockan 21.00 stod det klart att målet var nått.
- BOOM! Nytt månads-ATH på @Barahandtag, fifan vad roligt!!! =) utbrast en förtjust Anders Karlsson i en tweet.
"Känns riktigt, riktigt bra!"
I september förra året lämnade Anders Karlsson över VD-rollen till Emma Nordgren, och när vi tar kontakt för att gratulera får vi veta att Barahandtag har sålt för 300 000 kronor i januari.
- Det känns riktigt, riktigt bra! Det är otroligt skönt att mitt hårda arbete det senaste halvåret börjar bära frukt, säger hon.
Barahandtags tidigare försäljningsrekord är från november, då kunderna köpte handtag för 290 000 kronor.
- Med tanke på att januari är en av årets tre sämsta månader så känns det kalasbra!
Varför blev det rekord just nu?
- De två största kanalerna för vår ökade försäljning är att jag lyckats träffa rätt med vår SEO och har fått kontakt med en fantastisk byrå som har lyckats med konststycket att effektivisera vår Adwords på ett mycket bra sätt. Vi har ökat försäljningen via Adwords med 200 procent och sänkt kostnaden per order med 44 procent.
Hemligheten: Brett sortiment
Enligt Emma Nordgren har många velat köpa handtag i läder det senaste året, men hon tror att Barahandtags breda sortiment egentligen är det som ligger bakom de glada siffrorna.
- Det finns så många stilar och material i våra kök och badrum idag och vi har något som passar in överallt, säger hon och avslutar:
- Nu skall jag slita vidare och vi siktar på ett rekordår i år igen!