ANNONS

Bakboxen med e-handel pÄ kundernas efterfrÄgan

Bakboxen med e-handel pÄ kundernas efterfrÄgan
Bakboxen Junior blev snabbt populÀr
Foto: Bakboxen

En populÀr tÀvling slutade med att den populÀra boxen startade egen webbshop.

ANNONS

Bakboxen, som startade 2015, har vuxit snabbt. Flera samarbeten med stora namn inom bakning har det ocksÄ blivit, bland annat med Norges största bakprofil och med Hela Sverige Bakar.

TĂ€vling lockade 100 bidrag

SÄ i somras, mitt under semesterveckorna, utlyste Bakboxen en tÀvling. Kunderna ombads skicka in recepten pÄ sina bÀsta bakverk. Priset var enligt företaget att fÄ sitt recept presenterat i Bakboxens oktoberutgÄva. Responsen frÄn kunderna blev stor och pÄ en vecka inkom över 100 bidrag. Vann gjorde ett recept pÄ hallonfyllda munkar. 

Men bland mÄnga av kunderna fanns det ocksÄ ett önskemÄl. De ville att bakboxen skulle starta en egen e-handel. Sagt och gjort, under september har nu Crate Inventors, som Àr företaget bakom boxen, pÄ kundernas begÀran lanserat just en webbshop.

- Det finns oerhört mycket talang och kreativitet i de svenska hushÄllen. Vi Àr övertygade om att alla kan baka med vÄra mÄnatliga utskick av recept, rÄvaror och praktiska tillbehör. Nu blir det Ànnu enklare med hjÀlp av vÄra köksartiklar, som man kan klicka hem frÄn vÄr webbshop. DÀr kan man Àven köpa enstaka boxar och betala smidigt med faktura, vilket vÄra kunder efterfrÄgat, sÀger Crate Inventors VD Beatrice Forsgren i ett pressmeddelande.

7000 bakboxar för barn pÄ ett halvÄr

Men det Àr inte bara baktÀvlingen som gjort succé bland kunderna pÄ sistone. Förra sommaren kunde vi berÀtta att företaget hade lanserat ett nytt koncept, Bakboxen Junior. Det hela började som en engÄngsutgÄva, men blev sÄ populÀrt att junior-boxen snart permanentades som en valbar prenumeration. I februari i Är skickades den första omgÄngen av mÄnadsboxar för barn ut och sedan dess ska över 7000 Bakboxen Junior ha levererats till hushÄll över hela Sverige.

- Det Àr otroligt hÀrligt och inspirerande att se att det finns en sÄ stor entusiasm kring tÄrtor, bullar och bakverk bland barn, unga och deras förÀldrar, sÀger Beatrice Forsgren.

ANNONS
Michell Grönlund