ANNONS

B2B-företaget i reklamoffensiv: “Tar sikte på samarbete med Amazon”

Daniel Fridell (t.h.) med skärmdump från reklamvideon

"En del i vår e-handelssatsning".

ANNONS

DeVal Sweden grundades 1999 och säljer kläder och profilprodukter till företag. Numera ser man också sig själv som ett modernt e-handelsföretag och för att öka varumärkeskännedomen satsar man nu stort på marknadsföringen.

Företaget har inlett ett samarbete med RedStar Studios Stockholm, regissören Daniel Fridell och musikproducenten Tomas Granlind. Tanken är att skapa reklamfilmer som sätter klädmärket på kartan i Sverige. Det är samtidigt en del i företagets e-handelssatsning.

Filmerna är en del i vår satsning på att ytterligare öka deVals synlighet och är en del i vår e-handelssatsning. Vi kan se en stor potential för oss i Sverige och även på nya marknader. Bland annat är privatkunder i Finland en kundgrupp vi satsar på. Genom samarbete med CDON kan vi nå ut brett och vi tar även sikte på ett framtida samarbete med Amazon, säger Conny Aronsson, vd för deVal, i ett pressutskick.

DeVal meddelar samtidigt att företaget har haft en “fantastisk” utveckling under 2020.

Vi har ökat årsomsättningen från cirka 30 miljoner till att nu ha en omsättning på 82 miljoner. Målet är att expandera och växa ytterligare genom utvecklad e-handel och att satsa på nya marknader, skriver företaget.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se