Med bara drygt en vecka var till Emeet Stockholm är det hög tid att säkra en biljett. Den 19 oktober samlas e-handlare och leverantörer i PostNords huvudkontor i Solna. Där tar vi oss an de utmaningar som e-handeln för med sig - och kommer med gemensamma ansträngningar förstås att hitta rätt lösningar.
En utmaning som brukar tas upp i e-handelssammanhang är att leveranserna inte riktigt har hängt med i e-handelns tillväxtresa. Flitiga e-handelskunder får ofta finna sig i att springa runt till flera ombud och hämta sina paket under butikernas öppettider. Vad vill framtidens e-handelskunder ha? Den frågan ska vi ge svar på i en paneldebatt, som ska handla om just framtidens e-handelsleveranser.
"Dags att fokusera på konsumenten"
Under 45 spännande minuter kommer bland andra Mathem, Budbee och PostNord att tycka till om en av e-handelns viktigaste delar - leveransen.
- Väldigt spännande med en debatt fokuserad på leveranser! Det finns så otroligt mycket spännande vi kan göra för att förbättra leveransupplevelsen för e-handelskonsumenter idag. Det är dags att på riktigt fokusera på konsumenten, hälsar Simon Strindberg, CCO på Budbee.
Men leveranserna är förstås inte allt. Vi kommer även att ta upp det toppaktuella ämnet GDPR, och har för ändamålet bjudit in juristen Anna Ersson från advokatfirman Delphi. Hon kommer att leda oss rätt i djungeln kring den nya dataskyddsförordningen.
Kommer Swish att ta över?
Vi har även nöjet att välkomna exportexperten Linda Laszlo Ek från Business Sweden, som kommer att dela med sig av sina bästa tips till e-handlare som vill nå utanför Sveriges gränser.
Betalningar är alltid hett, och just nu arbetar vi med att dra ihop ett gäng som kan göra en djupdykning i Swishs framfart inom e-handeln. Ännu en spännande paneldebatt att ta del av med andra ord. Dessutom kommer e-handelsprofilen Anton Johansson att göra en favorit i repris och spela in ett nytt poddavsnitt live på Emeet.
Polis och strumpkung(ar)
Vi håller fortfarande lite på detaljerna - men bland de som har tackat ja till att vara med finns även en polis, minst en strumpkung och runt 300 andra deltagare som alla kommer med just sin spännande e-handelshistoria.
- Vi avslutar Emeet-året 2017 med en setup som vi är otroligt nöjda med. Mitt tips är att du ser till att få en av de biljetter som finns kvar. Emeet Stockholm missas på egen risk! säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.
Så gör som bland andra Sportamores Joakim Friedman och Caliroots Andreas Koschnike; ansök till Emeet via den här länken.
Vi ses i Stockholm!