Strax före årets slut kunde e-handelsleverantören Askås konstatera att 2016 hade gått i företagets tecken. Bolaget hade bland annat fått en ny kund varannan vecka.
"Naturligt att vidareutveckla"
Men framgång kommer oftast inte över en natt och för Askås har det närmare bestämt tagit två decennier att ta sig dit företaget är i dag. Det innebär att företaget, precis som bland andra Bokus och Blocket, nu har nått den - åtminstone inom e-handeln - åtråvärda åldern av 20 år.
Sedan starten i Säffle 1997 har bolaget vuxit till ett 40-tal anställda som kommer att fira födelsedagsåret med ett antal stora satsningar.
- Under 2017 kommer vi bibehålla vår höga utvecklingstakt. Vi ser ett ökande intresse och behov för och av system som på riktigt kan sälja och kommunicera i alla kanaler, digitala så väl som fysiska. Här ser Askås det som naturligt att vidareutveckla, säger VD:n Jonas Askås i ett pressmeddelande.
Premiär för Askås 9
Under året väntar bland annat en “sannolik” lansering av Askås 9, som företaget beskriver som “nästa generations e-handelsplattform”.
- Vi arbetar naturligtvis också på nya lösningar och produkter för mobila plattformar, för personifierad marknadsföring och mycket annat, tillägger Jonas Askås.
Askås har bland andra Skincity och Furniturebox som sina kunder.