För att stärka sin digitala närvaro har betalningsföretaget Arvato Financial Solutions valt att tillsätta en digital marknadschef för Norden. Valet föll på Alexandra Eriksson som närmast kommer från e-handelsföretaget Bythjul där hon var marknadschef, CMO, för den nordiska regionen. Hon har tidigare även arbetat med bland annat onlinemarknadsföring på Yahoo och Google.
Ska skapa bättre exponering
Tanken från Arvatos sida är att föra bolagets marknadsföring mer i linje med kundernas “digitala beteende”, och Alexandra Eriksson ska bland annat ansvara för tillgängligheten till företagets webbplatser vilket i sin tur ska leda till säljframgångar och bättre exponering av bolagets varumärke.
- Jag är glad över att ha Alexandra ombord. Hennes stora expertis inom digital marknadsföring kommer vara en stor tillgång, och reflekterar verkligen vår ambition att öka vår digitala kapacitet, säger Karsten Stracke, CMO för Arvato Financial Solutions Nordics.
Alexandra Eriksson tillträder sin nya tjänst omgående.