Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Årets butik 2020 tar steget ut på nätet: “Det är en djungel där ute”

Grundarna av Care of eyes (Åsa Vikström t.h.)
Foto: Care of eyes
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

“En lucka i utbudet på webben”.

ANNONS

City Optik Stockholm som bland annat säger sig vara stolt innehavare av titeln Årets Optikbutik 2020, har nu tagit steget ut på nätet. Butiken vann även Årets butik under Retail Awards 2020.

Vi har identifierat en lucka i utbudet på webben och tänker att med vår kompetens och produktportfölj kan vi låta hela landet få tillgång till bra ögonvårdsprodukter på ett enkelt sätt, säger medgrundaren Åsa Vikström i ett mejl till redaktionen.

“Enormt stor erfarenhet“

Den nya e-handeln har fått namnet Careofeyes.se och är således helt skild från butikens hemsida Cityoptik.se. Företaget ska dock sitta på 30 års erfarenhet av ögonvård.

Vi har dagligen i mer än 30 år arbetat kliniskt med ögonvård och ögonhälsa. Genom våra roller som optiker och butikschefer i butiken på Drottninggatan har vi enormt stor erfarenhet av att hjälpa människor med små och stora bekymmer med ögonen. De råd vi ger är baserade på vetenskap och beprövad erfarenhet, säger Åsa Vikström.

Denna erfarenhet ska man nu ta med sig ut på nätet och målet är att bli "ett kunskapsnav inom området ögonvård".

Vi vet av egen erfarenhet att det kan vara svårt att få tillgång till bra produkter för ögonvård. Det är en djungel där ute och många har stora problem med till exempel torra ögon. Vi såg helt enkelt ett behov av att lätt kunna hitta information och effektiva, välbeprövade skonsamma produkter för ögonen, säger Åsa Vikström.

Dela artikeln: