Glamsquad lanserades i början av 2014 i New York, en stad där de flesta tycks vara ständigt upptagna. Vad passar då bättre än en app som och gör det möjligt att boka frisörer och makeupartister som sedan dyker upp vart än man önskar. Till hemmet, hotellet eller varför inte jobbet.
Idag har tjänsten tusentals kunder varje månad och efter en lyckad start är man nu redo att expandera till Los Angeles, och ytterligare amerikanska städer står på tur.
– Vi har ökat stadigt med hundratals bokningar varje vecka och förväntar oss att tillväxten fortsätter accelerera när vi lägger till nya tjänster och städer, säger medgrundaren Jason Perri.
Nio miljoner dollar
Appen ska vara enkel att använda och det ska gå att registrera sig på 30 sekunder. Sedan är det bara att scrolla genom bilder för att se vilka frisyrer eller vilken typ av makeup man är intresserad av. På varje bild står det vad det kostar och hur lång tid det hela väntas ta.
Nyligen fick man även in lite extra kapital för att utveckla tjänsten. Närmare bestämt 7 miljoner dollar från bland annat SoftBank Capital. Sedan tidigare har man lockat till sig ytterligare 2 miljoner dollar. Grundarna verkar inte vara de enda som tror på affärsidén.
– Glamsquad har en klar strategisk vision hur de ska använda sin plattform för att fortsätta göra sina kunders liv enklare genom att erbjuda bra produkter och livsstilsinnehåll, säger SoftBank’s Marissa Campise.
Källor: Forbes, TechCrunch