Apotea har tagit apoteksmarknaden på nätet med storm. Nu ger man sig in i skönhetsbranschen. Nu lanseras nämligen Apotea Premium, en avdelning på sajten innehållandes kända skönhetsvarumärken.
Först ut att ta plats är Clinique från Estée Lauder.
Det är fantastiskt kul att vi har möjligheten att utöka vårt sortiment och lägga fokus på mer selektiva varumärken. Inte minst Clinique som har varit efterfrågat av våra kunder under flera år och vi ser verkligen fram emot att bredda mer fler varumärken inom kategorin under våren, säger Anna-Maria Rosenblom, marknadschef på Apotea, i ett uttalande.
"Känns helt rätt"
De kommer alltså inte att bli ensamma. Satsningen ska ske med ett antal olika varumärken. Sedan tidigare har också Apotea rågivning från hudterapeuter och farmaceuter, för att kunderna ska hitta rätt produkter.
Det känns roligt och spännande att få vara en del av Apoteas satsning på premium brands. Vi vill hjälpa våra kunder med deras hudproblem och matchningen mellan Cliniques dermatologiskt testade och parfymfria produkter och Apoteas rådgivning känns helt rätt, säger Line Madsen på Estée Lauder.