Apotea har gjort sig känt som ett e-handelsföretag som gärna testar nya fraktlösningar och sluter avtal med flera olika transportföretag. Men när kunderna får större valfrihet blir det också svårare att hålla koll på alla alternativ, och nu verkar Apotea ha sett ett behov av att hjälpa sina kunder att hålla kolla på sina leveranser från nätapoteket.
Kunden behöver inte hålla koll
E-handlaren har nämligen anslutit sig till en app, med namnet Mina Paket. Kunder som laddar ner den får tillgång till information om alla sina Apotea-leveranser, oavsett vilket företag som står för transporten. Kunderna behöver därmed inte längre hålla koll på vem som är transportör.
- Vi strävar hela tiden efter att göra det smidigare för kunderna att handla hos oss. Med Mina Paket får de all information om leveransen samlad på ett ställe. Vi hoppas att det ska förbättra köpupplevelsen ytterligare, säger Pär Svärdson, vd för Apotea, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Pär Svärdson: Fraktalternativ är en stor del av framgången
Hittills har Apoteas kunder varit hänvisade till transportföretagens egna appar och spårningssidor för att kunna följa sina leveranser, men nu kommer alltså all information att istället finnas tillgänglig i den nya appen.
"Mycket relevant för dagens e-handel"
Appen Mina Paket, som har utvecklats av systemleverantören Unifaun, samlar information från alla transportbolag som Apotea samarbetar med.
- Att Apotea väljer att samarbeta med oss och appen Mina Paket bekräftar det vi tror om appens funktion på marknaden, att den är mycket relevant för dagens e-handel och fyller ett behov som både konsumenter och e-handlare efterfrågar, säger Axel Lindgren, ansvarig för Mina Paket på Unifaun.
Appen Mina Paket går att ladda hem via både App Store och Google Play.