Apotea slår försäljningsrekord, känns det igen? Den här gången är det föga förvånande Black Week som gett nätapotekets försäljning en rejäl skjuts. Något som slutade med en rekordtillväxt på 30 procent under rea-perioden, jämfört med i fjol.
LÄS ÄVEN: Apotea sålde för en halv miljard i oktober: ”Kul”
Totalt sålde Apotea varor för en kvarts miljard kronor under Black Week. Försäljningsrekordet resulterade också i nytt rekord i antal skickade produkter som uppgick till 2,2 miljoner under veckan.
Vi är otroligt nöjda med årets Black Week. Vi har under året byggt ut automationen i vår logistik och det är fantastiskt att se när allting klaffar och att vi kunnat leverera nya rekord. Vi hade en hög försäljningsprognos för veckan, men sålde långt mer än så vilket är väldigt roligt, säger Pär Svärdson, vd på Apotea.
Dadlar i topp
Men vad sålde då bäst? Årets storsäljare var överraskande smaksatta dadlar som under november hamnat överst på topplistan med över 200 000 sålda påsar.
Svärdson berättar också att det under den senaste veckan jobbats hårt i Apoteas logistikcenter i Morgongåva för att få ut kundernas beställningar.
Under Black Week hjälps vi alla åt i logistiken för att kunderna ska få sina paket så snabbt som möjligt. Det är roligt att alla våra kollegor hjälps åt och att vår automation klarar det höga trycket. Vi har verkligen kört dygnet runt och räknar med att skicka ut cirka 70 000 paket varje dag även den här veckan.
LÄS ÄVEN: Apoteas megarekord – sålde för 100 miljoner på tre dagar