ANNONS

Apotea först ut med influencerns varumärke - "har brainstormat"

Influencern Margaux Dietz och Apoteas vd Pär Svärdson

Har tagit hjälp av andra e-handlare.

ANNONS

Influencern Margaux Dietz, med över 400 000 följare på Instagram och 316 000 prenumeranter på Youtube, har synts hos ett flertal e-handlare som bland annat CDON, Lace Laboratory, Pändy och Stronger. Nu tar hon sin e-handelsnärvaro till nästa nivå och startar ett nytt produktvarumärke, X by Margaux.

LÄS ÄVEN: De signar influencer – ”ska bli ett miljardbolag”

Sedan i fjol har influencern jobbat på en ny e-handelsidé. Tanken var att tända upp sin alldeles egna onlinebutik i januari i år, men på grund av leverantörsproblem skulle lanseringen skjutas upp till andra kvartalet i år.

Nu väljer dock Margaux Dietz att pausa sin satsningen på egen nätbutik för att istället fokusera helhjärtat på sin nya produktserie som kommer att säljas via ett flertal återförsäljare.

LÄS ÄVEN: Influencer skjuter fram e-handelspremiären

Produkterna kommer från och med kl 14.00 idag att finnas att köpa hos e-handlare, och först ut är Apotea. Initalt kommer det inte att finnas en egen sajt där det går att köpa X by Margaux, skriver en talesperson till Ehandel.

X by Margaux är ett livsstilsvarumärke, och de första produkterna som företaget kommer att sälja är shower gel, handkräm och deo. Produkterna är veganska och producerade i Sverige. Margaux har även tagit hjälp av ett annat e-handelsföretag Sniph, en parfym-prenumererationstjänst, till att doftsätta sina produkter.

LÄS ÄVEN: CDON storsatsar på leksaker – tar hjälp av kända influencern

Jag har jobbat så hårt med detta och är stolt över att äntligen kunna lansera mitt eget livsstilsvarumärke. Jag har brainstormat, doftat, smörjt och skrubbat mig fram till resultatet och är så taggad på att äntligen kunna lansera X by Margaux, säger Margaux Dietz i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Influencer ska live-sälja för Stronger: ”Mer relevant”

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se