Apotea är i ropet just nu. Förutom att växa så att det knakar gör nätapoteket sitt bästa för att rädda våra vattendrag. Och kombinationen av e-handel, låga priser och miljöarbete verkar vara ett framgångsrecept.
Nu står det nämligen klart att inget annat företag inom svensk detaljhandel får så mycket gratisreklam som Apotea.
Enligt en ny rapport från branschtidningen Market, Handelns hetaste kedjor och butiker 2016, som omfattar över 600 butiksvarumärken i Sverige, rekommenderar drygt sju av tio kunder sina vänner och arbetskamrater att handla på Apotea.se.
Klättrar förbi möbeljätte
Nätapoteket har placerat sig högt även i tidigare års undersökningar om svenskarnas förhållande till butiksvarumärken i detaljhandeln. Förra året kom Apotea på andra plats efter Ikea, men i år har man alltså lyckats passera den välkände möbeljätten. På tredje plats återfinns Adlibris.
– Den här hjälpen som vi får av våra kunder är ovärderlig och betyder mycket för oss. Vi får inte bara nya kunder, utan de kunder som vi redan har är nöjda och fortsätter att handla hos oss, säger Pär Svärdson, VD för Apotea.se.