Skomärket Flattered hamnade nyligen i strålkastarljuset när en av dess grundare, Isabella Löwengrip, fälldes av Reklamombudsmannen för smygreklam i samband med att hon skrivit om företaget på sin blogg. Löwengrip, som för de flesta nog är mer känd som Blondinbella, menade dock att fällningen hade resulterat i ökade försäljningssiffror.
Nu passar det snabbväxande skoföretaget, som totalt har fyra grundare, på att lägga i ytterligare en växel. I dag lanserar märket en ny e-handel som bland annat ska tillgodose kunder i Skandinavien, Tyskland, Frankrike, Nederländerna och Storbritannien med sidor på sina lokala språk.
- Även om vi är ett sko- och modebolag i grunden är digitalt i vårt DNA. Vår satsning på ny e-handel är en naturlig vidareutveckling för oss, samtidigt som det bara är början på vår resa mot att bli ännu bättre på att tillgodose människor med ballerinaskor med hög kvalitet över hela världen, säger Gustav Lidén, VD och medgrundare av Flattered.
"Kan bli hur bra som helst"
I samband med den internationella satsningen väljs även e-handelsentreprenören Anton Johansson, som bland annat grundat nätbutiken Headler och nyligen skrev en omtalad krönika om leverans på Ehandel.se, in i Flattereds styrelse.
- Vi ser fram emot att ha Anton i styrelsen. Han kompletterar vår kompetens på e-handelssidan med både konkret e-handelserfarenhet och kunskap om att hantera snabb tillväxt. Med Antons gedigna erfarenhet från både mode och e-handel i kombination med professionell styrelseerfarenhet tror vi att detta kan bli hur bra som helst, säger Gustav Lidén.
Flattereds styrelse kommer nu att bestå av Gustav Lidén, Pingis Hadenius, Anton Johansson och Emma Wessman.
Ehandel.se har sökt Anton Johansson för en kommentar.