ANNONS

Anrikt musteri lanserar sin första webbshop

Carl Levinsson, besöksmålschef och femte generationens ägare, Kiviks Musteri

Lockar kunderna med exklusivt premiumsortiment.

ANNONS

Kiviks Musteri har funnits på Österlen sedan 1888 och många känner nog igen deras fruktdryck, cider och must från hyllorna i mataffärer runt om i landet. Men det är också endast i den fysiska handeln deras sortiment har kunnat inhandlas. Fram tills nu.

I dagarna lanserade Kiviks Musteri nämligen sina alldeles egna webbshop, den första i sitt slag. Här kan deras kunder köpa det mesta som musteriet har i sitt sortiment. Även deras premiumsortiment, som tidigare endast gått att köpa på musteriets två egna butiker i Kivik och på Solnäs gård utanför Lund.

Tidigare har vi inte haft tillräckliga volymer för att kunna utöka vår försäljning av dessa produkter, säger Carl Levinsson, besöksmålschef och femte generationens ägare och fortsätter:

Men tack vare bland annat täta samarbeten med fler odlare som fortsatt prioriterar gamla äppelsorter, har vi nu kunnat öka upp volymen och i och med detta såg vi en möjlighet att starta en webbshop också.

Kiviks Musteri har omkring 200 medarbetare och omsätter cirka 700 miljoner kronor. Förutom att man bevisligen säljer en låda must eller två, så lockar deras besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård utanför Lund emot en kvarts miljon besökare varje år.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap