ANNONS

Anrikt måleriföretag sätter färg på ny e-handel för B2B

Anrikt måleriföretag sätter färg på ny e-handel för B2B
Nordsjös B2B-e-handel finns nu även i Sverige

E-handeln som lanserades i Danmark tidigare i år kommer nu till Sverige.

ANNONS

Färgtillvärkaren Nordsjö, som har sina rötter i Nordström & Sjögren som grundades 1903, lanserar en ny e-handelsplattform för B2B-handel. Shoppen kallas Nordsjö Professional Shop och sägs syfta till att förenkla yrkesmålarens vardag.

Totalt ska nätbutiken innehålla över 1000 artiklar och ska även ha en click and collect-funktion. Genom den ska kunderna kunna hämta sina varor i valfri Nordsjö-butik efter två timmar.

Även leverans till företaget eller arbetsplatsen erbjuds om kunden så önskar och denna ska då kunna ske samma dag om man beställer före klockan nio på morgonen.

Finns redan i Danmark

Via sajten har kunderna även tillgång till “mina sidor”, där de kan betala fakturor, få kreditöversikt och skapa favoritlistor över produkter man gillar samt få snabb åtkomst till återkommande beställningar.

- Vi är glada över att nu kunna erbjuda Nordsjö Professional Shop även i Sverige, med funktioner som underlättar både inköp, planering och administration för yrkesmålarna. Vi vet att detta är något som efterfrågats och vi får mycket positiva reaktioner från Danmark, där vi lanserade plattformen tidigare i år, säger Christine Berglund, marknadschef på Nordsjö.

Nordsjö är numera ett varumärke inom AkzoNobel-koncernen.

Michell Grönlund