Didriksons har ökat takten rejält. Man noterades precis för sin bästa julimånad någonsin när försäljningen steg med 50 procent mot samma period förra året.
Framgångsfaktorerna är många, men bland annat är det vårt nya starka sommarkollektion med shorts, kjolar, t-shirts och hoodies som verkligen har visat sig ha en stor efterfrågan från slutkonsumenterna, resultatet och efterfrågan är långt över vår egna förväntan, skriver bolaget.
Man är förstås mest kända för sina regnkläder. Men under sommaren kan efterfrågan på jackor och parkas dämpas. Därför skapades ett mer sommarspecifikt sortiment, vilket alltså fallit väldigt väl ut.
"Större efterfrågan"
En annan framgångsfaktor har varit försäljningen direkt till konsument, som växer i rask takt. Utöver den egna e-handeln har man såväl externa plattformar som egna butiker.
Genom våra DTC-kanaler kommunicerar vi direkt med slutkonsumenten och arbetar varje dag med att förbättra kundupplevelsen för att säkerställa en hög kundlojalitet. Det innebär även en större efterfrågan på varor från Didriksons hos alla våra återförsäljare säger Petra Sabo, Chief Commercial Officer på Didriksons.
Man säger sig nu också vara väldigt optimistiska inför hösten, vilket är bolagets högsäsong.