Kjell & Company som var ganska tidig med e-handel, fortsätter att utveckla och satsa på sin nätbutik.
Den som någon gång varit i någon av de 100 butikerna vet att teknikbutikens kännetecken är just sättet att handla på. Några få grejer finns i butikerna men många produkter ligger på företagets butikslager, så för att köpa något annat än till exempel ett mobilskal måste kunden gå fram till disken där flera Kjell & Company-medarbetare står redo för att hämta det som kunden vill ha.
Nu satsar företaget på att kunna erbjuda en e-handelsupplevelse som speglar kundmötet i den fysiska butiken. Och bli en föregångare inom omnikanalhandel.
Snabb teknik lockar fler e-handlare
Elektronikkedjan byter nu till plattformen Episerver Commerce som en del av en ny e-handelssajt, och satsar samtidigt på en supersnabb e-handel. För bara några veckor sedan skrev vi om det skifte på nätet som håller på att ske, och speciellt inom e-handelsvärlden där flera stora e-handlare lanserat allt snabbare nätbutiker.
LÄS ÄVEN: Välkommen till den nya hypersnabba webben
Sist i detta ämne skrev vi om Scandinavian Photo som lanserade nya sajter i Norden baserade på Avensias ramverk SCOPE, som just skapar en snabb e-handelsupplevelse. Och nu har Kjell & Company hoppat på samma SCOPE-tåg.
– Med Avensia som e-handelspartner och Episerver som motor för vår webb och e-handel får vi en stark plattform för att möta fortsatt tillväxt och nå våra långsiktiga affärsmål, säger Martin Knutson, teknikchef på Kjell & Company, i ett pressmeddelande.
Några andra företag som idag använder denna nya snabba teknik är NA-KD, Kicks, Lyko, Polarn O. Pyret och Stenströms.