Kommunikationsbyrån NoFuzz Media storsatsar på influencer-segmentet. Nu har bolaget plockat in specialister inom bland annat influencer marketing.
NoFuzz Media grundades 2020 av Anders Vesterlund, känd bland annat som influencern Théres Lindgrens partner. Han har gedigen bakgrund inom mediebranschen från bland annat Schibsted, Bonnier, Aftonbladet och Youtube-bolaget United Screens - numera We Are Era.
RELATERAT: United Screens går ihop med Divimove och byter namn: ”En betydligt större kraft”
Byråns visions är att utmana branschen på ett flertal plan. Bland annat vill man bygga "en kultur där kreativitet och drivkraft uppmuntras, men också blandas med transparens och öppenhet".
Vi behöver en förändring i branschen både inom PR och influencer marketing, säger Anders Vesterlund i ett pressmeddelande och fortsätter:
Här vill vi skapa ett modernt arbetssätt, både gällande arbetsprocesser mot kund och hur vi mäter resultat.
En av de personer som klivit ombord hos NoFuzz Media är Matilda Danielsson, som närmast kommer från företaget Hill + Knowlton Strategies, som tagit sig an rollen som PR-konsult och digital kreatör.
Visst vill vi vinna kunder och skapa kommunikation som gör avtryck, men därtill bygger vi en kultur inom bolaget som är öppen och välkomnande. I en bransch där stress som leder till psykisk ohälsa tyvärr känns oövervinnlig, vill vi vara banbrytare. Det går att skapa resultat och ha roligt samtidigt, det får man inte glömma bort, säger Matilda Danielsson.
Det senaste tillskottet är Jessica Stange som rekryteras från influencer marketing-bolaget Relatable. Hon har fått titeln projektledare och kommer få ansvaret för både bestående och nya kunder.
Jag kommer in på NoFuzz Media med ambitionen om att fortsätta utveckla byrån i den riktning som Anders och Matilda har påbörjat. Nu ska vi bevisa för branschen vilken magi vi kan skapa med våra olika bakgrunder. Jag ser fram emot att jobba gränsöverskridande med köpt och förtjänat innehåll, något som jag personligen tror är framtiden, säger Jessica Stange.
NoFuzz Medias fokus är att jobba datadrivet, att "våga testa alla typer av digitala tjänster" samt kombinera kunskap från köpt och organiskt innehåll.