ANNONS

Amazons miss i Sverige - kunder kan inte beställa: "Skandal"

Kunderna vill beställa men kan inte, efter att de fått ett nytt postnummer

Årliga uppdateringen ställer till det.

ANNONS

Den 6 mars genomfördes den årliga postnummeruppdateringen. Hela 165 stycken tillkom och 84 stycken blev ett minne blott. Totalt är det runt 250 000 adresser som förändras varje år.

Det här är något som ställer till det både för e-handlare och kunder. Om handlarna missar att uppdatera sitt system går de miste om både försäljning och riskerar att leveranser inte kommer fram som de ska.

En av e-handlarna som verkar ha missat att uppdatera sina system är Amazon. Enligt våra uppgifter har ett antal Prime-kunder inte kunnat beställa. Anledningen: De får felmeddelanden när de försöker ändra till sitt nya postnummer i adressinställningar.

Detta tycker jag är en stor skandal att jag inte kan handla från ett så stort och ledande företag. Jag betalar Prime månadsavgift, men kan inte utnyttja den, säger en av de drabbade kunderna till Ehandel.

De upplever även att hjälpen från kundservice uteblivit och att de inte blivit presenterade någon lösning på problemet.

Ehandel har sökt Amazon för att få veta vad som har gått fel, varför systemet inte uppdaterats och när problemet beräknas vara åtgärdat. E-handelsjätten säger att de undersöker saken.

LÄS ÄVEN: Här är uppdateringen många e-handlare missar: ”En färskvara”

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap