Användare kan nu sömlöst upptäcka och köpa sina favoritprodukter från Amazon direkt i Tiktok-appen. Denna shoppingupplevelse drivs av Amazon genom annonser som placeras på Tiktok och gör det möjligt för användare att slutföra produktköp med Amazon i Tiktoks egna miljö, skriver företaget.
Amazon kliver alltså in i Tiktok-världen och de två jättarna har uppenbarligen kommit fram till något lukrativt avtal. E-handelsjätten låter nu kunder länka sitt Amazon-konto med sitt Tiktok-konto och därigenom möjliggöra smidiga köp i appen.
Produkter från Amazon kommer att synas i användarnas flöden och det ska då vara mycket enkelt att klicka hem dem, utan att lämna Tiktok-appen.
Kunder som väljer att länka sina konton i USA kommer att se priser i realtid, information om Prime, leveransuppskattningar och produktdetaljer på utvalda Amazon-annonser i Tiktok, som en del av upplevelsen, säger en talesperson för Amazon.
Detta samarbete är förstås bra för Tiktok i USA, där Amazon står för en stor del av e-handeln i landet, men kan förmodligen även hjälpa till när företaget rullar ut Tiktok Shop i Europa.