För ungefär ett år sedan så köpte Amazon upp e-handelsplattformen Selz. En plattform som låter kunderna att snabbt och enkelt sätta upp en egen nätbutik, samt sälja via olika kanaler.
Ingenting förändras för våra kunder just nu, och vi kommer att vara i kontakt med kunderna när vi har ytterligare uppdateringar, sade Martin Rushe, grundare av Selz, i en kommentar till köpet.
Och det var väl tekniskt korrekt, men nu rapporterar tidningen GeekWire att Amazon helt enkelt kommer att stänga ned Selz. Och vad händer med e-handlarna som använder plattformen?
Vi planerade att fortsätta att stödja Selz-handlarna, men efter en grundlig granskning har vi tagit ett svårt beslut att inte längre tillhandahålla Selz som en fristående tjänst, säger Amazon i ett uttalande till tidningen.
Stödet kommer dock i form av att de får 60 dagar på sig att hitta en ny plattform. Under perioden blir även tjänsten gratis, Amazon tar alltså ingen avgift under övergångsperioden. Amazon verkar inte hjälpa till med migreringen eller att peka ut några speciella plattformar som alternativ, utan det får handlaren själv fixa.
Tidigare har det spekulerats i om köpet av Selz var del av en större satsning och ett eventuellt försök att ta sig an stora globala plattformar som exempelvis Shopify. Men det verkar alltså inte ha varit fallet.
Amazon flörtar dock allt mer med fristående e-handelsbutiker och nyligen lanserade man Buy with Prime. En tjänst som ska göra det möjligt för fristående e-handlare att bli en del av Prime-programmet och erbjuda en checkout och leverans som Prime-medlemmarna är vana vid, fast då via en extern e-handel.
LÄS ÄVEN: Amazon blir speditör – lanserar Prime-frakt för e-handlare