Vad vore en vecka utan nyheter om Amazons senaste e-handelssatsningar, här kommer ytterligare en pinspirerande sådan. E-handelsjätten har nämligen lanserat en ny avdelning på sajten som är klart inspirerad av Pinterests upplägg med pinboards, Amazon Stream.
Sidan skiljer sig från Amazons traditionella utseende och kunderna kan här snabbt och enkelt scrolla genom de produkter som finns upplagda på sidan. Produkterna, som alla är sponsrade, uppdateras dagligen och det enda kunden ser är en bild på varan och dess pris.
Mobilvänligt alternativ
Kunder har när de klickar på en vara möjligheten att spara den till sin önskelista, en lista som ska vara skild från Amazons traditionella Amazon Wishlist, samt klicka sig vidare till produktsidan för att shoppa loss.
Än så länge verkar det bara vara ett inledande test och Amazon har inte delat med sig av någon ytterligare information om sajten och deras planer för den. Troligtvis kommer den att vara ett annonseringsalternativ för företag som vill betala för att synas lite extra på marknadsplatsen.
Tanken är nog också att kunder som besöker Amazon med hjälp av sin mobil eller surfplatta enkelt ska kunna inspireras av e-handelsjättens enorma utbud.
Källa: TNW