Tradera har under de senaste åren gjort en omfattande satsning på samarbeten med olika företag. Under 2012 har man byggt upp en ny säljorganisation, och nyligen rekryterades också en ny säljchef från Telia, Matts Gottfarb, som har ansvaret för Traderas erbjudande gentemot företag.
Något som slagit väl ut och under de senaste två åren har allt fler e-handlare valt att använda Tradera som en kompletterande säljkanal. Bara under det senaste året ska hundratals företag, bland annat Webhallen, Stor&Liten och Confident Living börjat sälja via Tradera.
– Genom att lansera vårt utbud på Tradera är vår ambition att nå ut till fler målgrupper. Tradera kommer också fortsatt att vara ett bra komplement till vår e-handelsbutik, säger Anni Påhlman, VD Confident Living.
38 000 produker
Under hösten har även Ginza, Macoteket, Skruvat och Hemtex valt att erbjuda större delen av sina sortiment via Tradera.
– Vi har gått från att vara ett renodlat postorderföretag till en etablerad e-handelssajt och för oss känns det som ett naturligt steg att se till att vårt utbud finns även på Tradera för att nå ut till fler målgrupper, säger Johan Sävenstrand, e-handelsansvarig på Ginza.
Med de senaste tillskotten får Traderas kunder tillgång till ett ännu bredare utbud av nya produkter från olika företag. Totalt rör det sig om cirka 38 000 produkter som nu också kommer att finnas tillgängliga på Tradera.
– Det är riktigt roligt att strategiskt viktiga företag som Confident Living, Macoteket, Skruvat och Hemtex nu väljer att komplettera befintlig försäljning med försäljning via Tradera. Det känns som ett kvitto på att vårt hårda arbete för att göra Tradera till en självklar marknadsplats för såväl företag som privatpersoner har gett resultat, säger Gustav Gyllenhammar, VD på Tradera.
Källa: Press