I fredags avslutade Alibaba Group Ă¥rets 11/11-festival, eller Singles Day, som är det mer förekommande namnet i Sverige. Enligt koncernen själva fördubblades försäljningen för över 5 600 varumärken. Av dessa ska över 1 000 varumärken komma frĂ¥n internationella företag. Man vill dock, för första gĂ¥ngen nĂ¥gonsin, inte kommentera nĂ¥gra omsättningssiffror.
Under Ă¥rets shoppingfestival deltog 290 000 varumärken frĂ¥n 90 länder och 7000 produktkategorier, kommenterar Alibaba Groups presstalesperson i Sverige.
De kategorier som presterade bäst under Ă¥rets Singles Day var inredning, möbler, företagstjänster, djurfoder och samlarleksaker.
Ă–ver 300 miljoner konsumenter har tittat pĂ¥ livestreaming, skriver de.
Fokus för shoppinghögtiden var hĂ¥llbar konsumtion och kvalitetskonsumtion och enligt Alibaba Group Ă¥tervanns drygt 4 miljoner kartonger under perioden som sträckte sig frĂ¥n 1 till 11 november.