Fraktuppstickaren Airmee har sedan lanseringen för drygt tre år sedan landat en rad stora kunder. De ska idag hjälpa företag som H&M, Åhléns, Apotea och Royal Design med deras leveranser.
Nu meddelar Airmee att man är redo att gå utomlands, något som legat i planerna länge.
Sedan start har vi blickat bortom Sverige och därför har vi kontinuerligt utvecklat en modell för att kunna skala ut vår plattform till nya områden, städer och länder på ett snabbt och smidigt sätt. Grunden till vår framgång är, och kommer alltid vara, vår tekniska plattform. Den automatiserar och underlättar arbetet för våra logistikpartners och den begränsas inte till en viss geografisk plats, säger Jonathan Svensson, logistikchef på Airmee.
Enligt grundaren Julian Lee, vd på Airmee, så har man sett en efterfrågan på företagets tjänster i just Danmark. Ett land dit man nu expanderar. Sedan en tid tillbaka finns Airmee i Köpenhamn och man planerar att expandera till andra delar av landet.
Vi har sett en stor efterfrågan från våra kunder för att även leverera i Danmark och det är självklart särskilt kul att växa tillsammans. Airmee fyller inte bara en plats på marknaden som tidigare inte funnits utan har även efterfrågas från konsumenter, i såväl Sverige som andra länder, säger Julian Lee.
Expansionen sägs vara ett första steg i en internationell tillväxtresa.