Åhléns värvar en ny marknadschef. Cecilia Mortimer Meurling slutar och ersätts av Charlotte Wessman, som närmast kommer från samma roll hos Nobia.
Jag är mycket glad över att få bli en del av Åhléns och att framöver tillsammans med marknadsteamet, få vara med att inspirera och utveckla ett så spännande och starkt varumärke och Åhléns kundrelation för framtiden, säger Charlotte Wessman i ett pressmeddelande.
Hon har erfarenhet från flera ledande positioner hos aktörer som Frödinge Mejeri AB, Wasabröd AB Stockholm och Aco Hud Nordic AB. Och nu väntar alltså den klassiska varuhuskedjan, där hon kliver in i mars.
Vi är väldigt glada över att Charlotte Wessman nu tar rollen som Åhléns marknadschef. Charlotte är en stark ledare, har lång erfarenhet av att driva förändring, samt skapa koncept baserade på kundinsikt med syftet att bygga starka varumärkespositioner, vilket kommer att vara en fantastisk tillgång för Åhléns, säger Annica Hagen, vd på Åhléns.