Skönhetsbolaget Dashl, som har både skönhetssalonger och säljer skönhetsprodukter i e-handeln, har vuxit undan för undan. Men det har också förlusterna gjort genom åren.
Kanske kan det bli ändring på det nu? Bolaget får nämligen en ny huvudägare i ryggen när Åhléns kliver in och köper ut både H&M Ventures och Cristina Stenbeck.
Dashl är ett innovativt och spännande varumärke som delar vår vision inom skönhet, jag tror det kommer bli en stor succé hos våra kunder. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta för att vi ska erbjuda våra kunder ett brett och attraktivt sortiment av skönhetsprodukter och tjänster, säger Åhléns vd och ägare, Ayad Al-Saffar, i ett pressmeddelande om förvärvet.
Målsättningen är att Dashl ska växa med fler produkter under året. Samtidigt ska man fortsätta ta marknadsandelar såväl hemma i Sverige, som expandera e-handeln utomlands. Den har redan rullats ut i Tyskland, Nederländerna och England.
Jag är fantastiskt glad och stolt över att vi nu blir en del av en så stark aktör och jag ser fram emot att fortsätta utveckla Dashl tillsammans med Åhléns starka distributionsnätverk som kommer ge oss möjligheten att erbjuda våra högkvalitativa produkter och innovativa tjänster till ännu fler kunder ute i landet, säger Nina Akbari, grundare och vd för Dashl.
Ägarskiftet innebär även att Dashls så kallade "beauty bars" kommer att flytta in i Åhléns varuhus framgent. Man börjar initialt i Stockholm och Göteborg, för att sedan addera fler städer.