Sport får allt mer uppmärksamhet på sociala medier.
Intresset för sportprofiler ökar och Influens har redan rapporterat om agenturer som specialiserar sig på influencers och kreatörer inom sportsegmentet. På Tiktok har trenden varit extra tydlig, där många nya och mindre kända kreatörer har börjat synas, som alla sysslar med olika sporter. En sport som fått ett extra uppsving är golfen. Nu hoppar även Creators agency på tåget, som utökar sitt sporterbjudande och särskilt välkomnar golfen.
Vi har sedan lång tid tillbaka insett att sporten väcker ett enormt intresse och ser nu att det inte enbart är proffs som tar plats på följarnas mobilskärmar, skriver agenturen i ett pressmeddelande.
Redan 2022 anslöt golfaren och influencern Johanna Johnson till agenturen, vilket för Creators agency markerade startskottet för golfens framväxt. Under det senaste året har de tillsammans med profilen lanserat varumärket Jo golf som till sommaren håller i sina tre första golfläger.
En utmanande bransch
Nu öppnar agenturen dörrarna för fler samarbeten, med både kreatörer och företag, inom golfen.
Resan har varit utmanande, särskilt att verka i en bransch där unga kvinnor inte alltid möts med öppna armar. Vi tar nu sikte på att injicera ny energi och innovation i en bransch som tenderar att vara ganska stillastående. Trots att vi inte alltid har mötts av jubel har vi funnit vår egen brinnande passion. Vi strävar efter att göra skillnad och vi vet att vi redan gör en stor skillnad för många unga golfare idag, säger Johanna Hennerberg, pressansvarig på Creators agency.