H&M:s digitala marknadsplats Afound, som agerar outlet åt modejätten och andra varumärken, expanderar nu vidare till nya marknader. Man skulle kanske tro att konceptet som startades i Sverige skulle ta sig an Norden först, men så var inte fallet.
Den första nya marknaden blev Nederländerna i slutet av 2019. Ett land som sedan följts av expansion till Tyskland och Österrike.
Nu är det dock dags att ta sig an grannländerna. Afound meddelar idag att man öppnar sin marknadsplats i Danmark och till sommaren ska man även slå upp en lokal variant för norska kunder.
Den nordiska marknaden har en hög digital mognad och det finns ett stort intresse och stark varumärkeskännedom för de varumärken vi har i sortimentet. Det kändes därför självklart att just Danmark och Norge blir vårt nästa steg ut i Europa. Vi ser verkligen fram emot att möta den danska och norska kunden med vårt erbjudande, säger Håkan Henriksson, nytillträdd vd för Afound.
Den danska sidan går att nå via följande länk afound.com/da-dk.