Secret Sales planerar att återlansera Afound som en del av sin egen plattform i början av december. De nya ägarna ser förvärvet som en möjlighet att stärka sin position i Europa. Det skriver sajten The Retail Bulletin.
Att ta in Afound i Secret Sales-familjen förstärker vårt engagemang för att växa vår premium off-price-lösning över hela Europa. Genom att expandera till Norden får våra varumärken nu en ännu större möjlighet att nå nya kunder i flera regioner samtidigt som de behåller kontrollen över sin positionering, säger Chris Griffin, vd för Secret Sales.
Det brittiska företaget ska ha över 3 800 varumärken och deras lager och utbud sägs ha ett värde på mer än 5 miljarder euro, inom segmenten mode, sport och skönhet. Nya Afound kommer därför, enligt företaget, få tillgång till ett bredare utbud än tidigare.
I dagens utmanande detaljhandelslandskap sätter vi en ny standard för hur varumärken kan hantera outletlager på ett sätt som stärker deras varumärkesvärde och ökar lönsamheten på lång sikt, säger Chris Griffin.
Trots integrationen i Secret Sales kommer Afound att behålla sin egen varumärkesidentitet.
Afound har alltid handlat om att leverera exceptionellt värde till varumärken och kunder. Jag är säker på att Secret Sales kommer att fortsätta den resan med kvalitet och omsorg. Vi är glada att se att varumärket kan leva vidare och att Secret Sales kan bygga vidare på det arbete vi lagt ner, säger Ville Klemming, Afounds senaste vd.
Med över 16 miljoner användarkonton och över 150 miljoner besök på sin plattform under det senaste året, hoppas Secret Sales på att nå ännu fler kunder genom denna expansion.