Affiliatenätverket Adrecord och influencernätverket Interlaced Influencers slås idag ihop genom en fusion. Det meddelar bolagen i ett pressmeddelande.
Tanken är att göra det enklare för annonsörer genom att samla båda affiliates och influencers på en plattform.
Sammanslagningen gör att vi tillsammans vässar våra tjänster ut till våra annonsörer, samtidigt som vi gör det både enklare och mer attraktivt att som både affiliate och influencer börja samarbeta med spännande varumärken, säger Carl Kling, vd på Interlaced Influencers.
"Nu blir det helt enkelt bättre"
Adrecord jobbar med affiliate-marknadsföring i Sverige, Norge, Danmark och Finland och har drygt 15 000 affiliates och 350 kunder. Interlaced Influencers jobbar med influencers i Sverige, Norge, Danmark och Finland och deras nätverket består av cirka 4 500 influencers och 450 kunder.
Detta är ett naturligt steg som kommer förenkla för kunder som vill arbeta med både influencers och affiliates. Möjligheten har funnits tidigare, men nu blir det helt enkelt bättre, säger Linus Wickberg, COO på Adrecord.