Adlibris fortsätter sin offensiva satsning för att vända skutan. Nu tar man tag i kundupplevelsen och ger den en helt ny avdelning, Customer Experience, under vilken CRM och kundservice samlas.
Chef för avdelningen blir Veronica Fras. Hon hämtas närmast från Viaplay där hon var just ansvarig för kundupplevelsen. Hon har även haft liknande roller inom Svenska Spel och SPP.
Det är en dröm för mig att bli en del av Adlibrisgruppen. Böcker har alltid varit en personlig passion för mig samtidigt som det berikar oss individer och är viktigt för samhället. Jag hoppas att jag kan bidra med mina erfarenheter av att jobba datadrivet och kundcentrerat, både strategiskt och operativt, säger Veronica Fras i ett pressmeddelande och fortsätter:
Jag tror också att det finns en hel del likheter med min nuvarande bransch, inte minst i utmaningarna kring att hjälpa kunden att snabbt och enkelt hitta relevant och intressant innehåll och att inspirera till nya upplevelser.
Adlibris nya vd, Jonas Karlén har inte legat på latsidan. Han värvade nyligen även en ny IT-chef och en inköps- och sortimentschef från Ica Gruppen. Nu presenterar man alltså sitt tredje välmeriterade nytillskott.
Veronica kommer att tillföra mycket med sin omfattande och gedigna erfarenhet inom Customer Experience, inte minst från sin senaste roll inom streaming, som är en av de mest konkurrensutsatta branscher som finns. Veronicas kombination av strategisk och analytisk höjd, operativt arbete och ett uppskattat ledarskap, gör att hon kommer att bli en stor tillgång för oss, säger Jonas Karlén.