Det blev ett starkt år för e-handlaren ABS Wheels, som nu avslöjar sina siffror för 2020/2021.
Under året, som tog slut den siste juni, omsatte företaget 130 miljoner kronor, vilket är en ökning på 20 procent jämfört med året innan.
Vår vision är att årligen växa med 20 procent i omsättning med bibehållen vinstmarginal på minst 10 procent, något som vi lyckats med flera år i rad. Långsiktigt med denna game plan kan vi fortsätta växa hälsosamt med en dubblad omsättning vart fjärde år, säger Andie Lahdo, vd på ABS Wheels, till Ehandel.
Med tanke på att vi haft ett pandemiår bakom oss så är vi mycket nöjda med resultatet.
"Har effektiviserat lagret"
Medan många andra e-handlare har kämpat i pandemin har ABS Wheels försäljning av fälgar och däck alltså inte bara pågått som normalt, utan dessutom ökat. Och Andie Lahdo och hans team har sett till att inte tappa i kreativitet.
I februari i år satsade man till exempel på ett specialpaket med "kärleksfälgar" lagom till Alla hjärtans dag - något som kunderna visade sig uppskatta.
LÄS ÄVEN: Slog 150 000 på "kärlekspaket" - kunderna fick åka limousine
Under året har ABS Wheels dessutom växlat upp på logistiksidan.
Vi har det senaste året jobbat med att effektivisera lagret för ökad volym och snabba leveranser vilket har gett resultat.
Satsar på SEO
Den som har följt ABS Wheels de senaste åren har förmodligen kommit i kontakt med Jorge Castro, som fram till nyligen var marknadschef på bolaget. Nu driver han en egen konsultbyrå inom så kallad growth hacking, där han hjälper flera olika bolag att nå ökad tillväxt. Ett av kundföretagen är ABS Wheels.
Han gläds förstås å sin uppdragsgivares vägnar och passar på att avslöja vad som väntar runt hörnet.
Vi kommer att fortsätta satsa hårt på growth marketing men med SEO i fokus för där är ABS starkast. Den stora förändringen för framtiden blir satsningen på AI och att få sajten smartare med hjälp av sökfrågor och smarta botar, just nu har vi ett pågående projekt med sajtens chattfunktion som uppskattats av många, avslutar Jorge Castro.
LÄS ÄVEN: SEO-satsning bakom enormt försäljningslyft: "Ville synas"