Zalando, som omsatte tre miljarder euro förra året, har sett framgångarna fortsätta under årets första kvartal. Omsättningen ökade med 23,7 procent till 796 miljoner euro och modejätten har nu över 18 miljoner kunder.
Samtidigt landade företaget på ett rörelseresultat på 20 miljoner euro.
- Vi gör framsteg på flera fronter, levererar när det gäller vår långsiktiga plattformsstrategi och tillväxtplan. Samtidigt utvecklas vår kärnverksamhet starkt och vi fortsätter att ta marknadsandelar, säger Rubin Ritter, en av Zalandos VD:ar.
150 samarbetspartners
Under perioden har Zalando bland annat öppnat sitt första större lager utanför Tyskland, i italienska Stradella, något som ska ha kortat ner leveranstiderna till de italienska kunderna avsevärt.
Dessutom har arbetet med att göra om Zalando till en modeplattform tagit flera konkreta steg, som samarbeten med Adidas och Superdry. Totalt ska Zalando nu ha samlat ihop 150 partners som ska sälja sina varor på e-handlarens sida.