Primörkampanjen för Bordeaux 2015 är igång och en enig expertkår hyllar årgången som den tveklöst bästa sedan 2010-årgången. Ett betyg som innebär att intresset för årgången är stort.
Även här hemma i Sverige är många nyfikna på vad årgången har att erbjuda och på plats att prova hundratals viner finns Winefinders Wine Team. E-handlaren kan konstatera att efterfrågan är dubbelt så stor som förra året och har därför lanserat en separat Facebookgrupp för Bordeauxälskare, Allt om Bordeaux 2015.
Hinner inte med i svängarna
Rätt använt kan Facebook vara ett ypperligt sätt för e-handlare att nå sin målgrupp och med Facebookgruppen vill Winefinder göra det enkelt för alla som vill ha förstahandsinformation om de Bordeaux-viner som släpps under primörkampanjen.
– När primörkampanjen startat släpps vinerna i rask takt och många vinköpare hinner inte med i svängarna. Då många av våra kunder är aktiva på Facebook kan man nu även där få uppdaterad information så snart ett vin släpps säger Ole Nielsen, grundare och VD på Winefinder.