ANNONS

Visionära e-handlare ska inspirera andra

Visionära e-handlare ska inspirera andra
Liza Grevblad och Adam Mikkelsen lyfts fram som förebilder för andra e-handlare

Liza Grevblad och Adam Mikkelsen lyfts fram som e-handelsförebilder.

ANNONS

Ni minns säkert Liza Grevblad, som ligger bakom den oväntade e-handelssuccén med badbaljor för vuxna. Hon är nu en av dem som blivit utvald som visionär inspiratör i en kampanj som anordnas av Collector Bank, i syfte att låta e-handlare testa deras nya betalsystem. 

Veganska metkrokar till salu

Och hon är inte ensam. Ytterligare en e-handlare som vi uppmärksammat nyligen - nämligen Adam Mikkelsson, som är en av visionärerna bakom crowdfundingprojektet Pause Pod, deltar också i kampanjen - fast den här gången med sitt lite speciella sidoprojekt “Vegan Fishing”. Där säljer han fiskedrag utan krokar, som inte skadar fisken. Ifall det skulle finnas veganer som är sugna på att fiska, men inte vill att fisken ska få ont i munnen när den nappar.

Både Adam och Liza tycker att det känns roligt att uppmärksammas som visionärer och ha möjlighet att inspirera andra.

- Jag kan inte sätta ord på det. Det är för bra för att vara sant. Jag fick erbjudandet om att vara med på detta och de gjorde en film om mig och baljorna, säger Liza Grevblad till Ehandel.se.

Det är kul att de vänder sig till e-handlare och ett intressant initativ. Dem som uppmärksammas har gjort intressanta produkter som kan inspirera andra, säger Adam Mikkelsen.

Nya kunder hittar e-handeln

De båda e-handlarna har nu tillsammans med fem andra som skapat innovativa produkter, möjlighet att tillfälligt även sälja sina produkter via kampanjsidan. För Liza Grevblad har detta redan resulterat i att nya kunder hittar hennes baljor.

- Jag kan se vilka kunder som kommer från kampanjsidan och det är roligt att se att nya kunder som inte hittat min sida förut hittar dit istället, säger hon och berättar även att hon idag endast erbjuder förskottsbetalning via sin egen e-handel.

Adam Mikkelsen, som lanserade sina metkrokar genom kampanjen, har också märkt att det faktiskt finns ett intresse för hans något ovanliga produkt.

- Det är i alla fall ett 80-tal personer som visat sig intresserade, konstaterar han.

Lärde känna varandra vid badbaljeköp

Adam Mikkelsen och Liza Grevblad har dessutom lärt känna varandra och därmed kunnat utbyta tankar om vad det innebär att vara e-handlare. Och vänskapen började med att Adam Mikkelssen en badbalja till sin flickvän genom Lizas e-handel. Eftersom de båda är bosatta i Skåne, så passade Liza på att leverera badbaljan till Adam personligen, så att de fick chans att träffas. Då uppstod dock en oväntad situation.

- När jag såg henne såg jag att hon stod vid grannporten med en grön balja. Jag tänkte att hon hde gått fel, men blev lite fundersam då jag trodde att jag hade beställt en rosa. Men det visade sig att det var min granne som hade beställt en balja på samma dag som mig, fast en grön, berättar Adam Mikkelsen och skrattar åt minnet.

Michell Grönlund

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap