Idag lanseras ännu en ny e-handel som satsar på prenumerationer. Att prenumerera på olika slags produkter och boxar börjar sakta men säkert komma tillbaka. Dagens nykomling döptes till Estrid.com av entreprenörerna Amanda Westerbom, Ben Eliass, Alan Aygun och Nadia Kandil.
LÄS ÄVEN: Svenskt kalsongmärke växte 300 procent globalt
Varför betalar vi så mycket för rakhyvlar? Varför använder så många av oss rakhyvlar för män? De glansiga kampanjerna som visar tjejer i vita bikinis och hårlösa ben hade inte svaren vi letade efter. Allt detta ledde till att Estrid föddes - en kvinnligt fokuserad rakhyvel utan alla de dåliga grejerna till ett rimligt pris. Vi är här för att raka bort tid och pengar från livets mest personliga skönhetsrutiner, skriver företaget på sin sajt.
Idén till Estrid föddes ur "viljan att erbjuda en hållbar och demokratisk rakningsprodukt ur ett modernt och hälsosamt perspektiv", menar aktören. Kort sagt säljer företaget prenumerationer av rakblad varje, varan- nan eller var tredje månad.
Men varumärket Estrid står för mycket mer än bara rakhyvlar.
Vi lägger ingen värdering i hur, var, när eller om man rakar sig. Estrid är vårt sätt att ta tillbaka rätten över vår egen kroppsbehåring utan förlegade ideal, säger grundaren Amanda Westerbom i ett pressmeddelande.
Delägaren Nadia Kandil tillägger:
Vi är inte rädda för att visa upp kvinnor med hår, till skillnad från andra rakhyvelsvarumärken. Vi vill hylla det och visa hur verkligheten faktiskt ser ut.