ANNONS

Urb-it expanderar och vill förändra hur vi e-handlar

Urb-it expanderar och vill förändra hur vi e-handlar

Den svenska leveranstjänsten utökar sitt leveransområde med Stockholms närförorter och lanserar en ny checkout-funktion.

ANNONS

Tidigare i år berättade urb-it om sina planer på att lansera leveranstjänsten på bred front i Stockholm. Den Uber-inspirerade tjänsten för snabba leveranser lanserades redan i slutet av 2014 men tvingades i höstas bromsa sina expansionsplaner, men nu är man redo för nästa steg.

Tidigare har tjänsten bara varit tillgänglig i Stockholms innerstad och Hammarby Sjöstad men från och med idag finns den tillgänglig i ett större geografiskt område som även innefattar Stockholms närförorter. Något som innebär att ytterligare cirka 250 000 personer kommer att kunna "urba".

Dessutom har urb-it lanserat en ny visuell identitet och en ny webbsida. Företaget har även utvecklat en ny checkout-funktion som gör att kunden slipper fylla i uppgifter som adress och kontokortsinformation för en smidigare utcheckning. Framöver är planen även att kunden ska kunna köpa varor direkt på urb-its sajt.

– Urb-it är en banbrytande bekväm shoppingupplevelse helt på kundens villkor. Vi är övertygade om att de som provar urb-it inte längre kommer att nöja sig med att vänta i tre dagar och sedan stå i kö på mataffären för att få de varor de köpt online. Vi är glada över att nu kunna erbjuda fler stockholmare denna tjänst, säger Mats Forsberg, VD på urb-it.

Nya samarbeten i Paris

I dagsläget har urb-it drygt 50 anslutna bolag. Bland dessa finns modevarumärken som Dagmar, Marc Jacobs, Eton och Best of Brands och teknikjättar som SIBA, Media Markt och Digital Inn samt flera inredningsföretag.

Under våren kommer urb-it att satsa på fler strategiska samarbeten och större konsumentkampanjer. Sedan ett par månader tillbaka finns urb-it även tillgängligt i Paris och London. I december inleddes ett samarbete med konditoriet Ladurée i den franska huvudstaden och i maj anslöt sig även L’occataine till urb-it.

I juni ansluter sig ytterligare fem återförsäljare i Paris och på sikt planerar urb-it att etablera sig i Köpenhamn och Amsterdam.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se