ANNONS

Swish vill ha en fjÀrdedel av den svenska e-handeln

Swish vill ha en fjÀrdedel av den svenska e-handeln

I nÀsta vecka lanserar Swish sin nya och specialanpassad version som gör det enklare för e-handlare att erbjuda Swish som betalningsalternativ, och man tror sig kunna ta en stor del av e-handelskakan.

ANNONS

Det surras en hel del om Swish för tillfÀllet. Betallösningen spås bli en stor spelare Àven för e-handlare och det Àr många nÀtbutiker som står på kö att koppla upp sig. Som vi rapporterat tidigare har Partykungen agerat pilotkund och Prestaworks har lanserat en modul för Swish, och nu Àr det snart dags för lansering på bred front.

Måndagen den 18 januari lanserar nÀmligen Swish sin nya, specialanpassad version för e-handeln, som ska göra det enklare att handla och ta betalt på nÀtet. En lösning som ger e-handlare möjlighet att ta betalt i både appar och i nÀtbutiken.

– Swish har stor och vÀxande konsumentbas med nÀra fyra miljoner anvÀndare som tycker att det Àr ett smidigt och enkelt sÀtt att betala. DÀrför tror vi att den hÀr lösningen kan innebÀra ökad försÀljning för e-handlarna, sÀger Carl Molinero, styrelseledamot i GetSwish AB.

Mobilen ett allt vanligare köpverktyg

Efterfrågan bland e-handlare har varit stor och i en intervju med Dagens industri sÀger Carl Molinero att man mycket vÀl kan ha 20-30 procent av den inhemska e-handelsmarknaden inom fem år.

Många tillÀmpar redan tjÀnsten med egna tekniska lösningar men det nya anpassade och standardiserade grÀnssnittet kommer att göra det enklare att komma igång med Swish. 

Handlare som vill ansluta till tjÀnsten tecknar avtal med sin bank och kan dÀrefter integrera det nya grÀnssnittet, antingen sjÀlva eller via en teknisk partner, exempelvis en betalvÀxel.

– Swish som enkelt betalsÀtt kommer att bidra i den vÀxande e-handeln, men det Àr handlarna sjÀlva som stÃ¥r för kreativiteten och visar vÀgen framÃ¥t. Allt fler ser mobilen som ett verktyg för att effektivisera köpprocessen och anvÀnder den för att skapa bÀttre shoppingupplevelser för kunderna, sÀger Carl Molinero.

Hur betalningen går till kan ni se på följande lÀnk nÀr vår chefredaktör handlade knÀck hÀromdagen.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se